A digitális irodai munkahely – Digital Workplace – felé tartó hagyományos irodai modell fejlesztéséről szóló legfrissebb tanulmány rámutatott arra, hogy a digitális transzformáció stratégia legfontosabb céljai közé tartoznak: a versenyelőny elérése és az üzleti folyamat fejlesztése. Ez a Dimension Data által megkérdezett 800 szervezet 40%-ának véleménye a digitális munkahelyről szóló „Digital Workplace Report: Transforming Your Business” (Digitális Munkahelyi Jelentés: A Céged átalakulóban c.) jelentés szerint.


A jelentés egy másik következtetése az, hogy a digitális átalakulás nem a múlt technológiáinak adaptálására irányul. A válaszadók majdnem 62%-a számít a következő két évben az olyan megoldások bevezetésére, mint például a virtuális tanácsadó, ugyanakkor 58%-uk reméli, hogy olyan technológiákba fektet be aktívan, amelyek javítják a virtuális tanácsadók működését a szervezetüknél.

Egyre több virtuális alkalmazott
Manapság a digitális munkahely nem csupán a vezetőkből és az általuk irányított emberekből áll, azaz a projektekkel együtt dolgozó alkalmazottakból vagy az ügyfelekkel és partnerekkel együttműködő emberekből. Egyre inkább beletartoznak a “virtuális” alkalmazottak is, akik fizikai értelemben nem léteznek, de a szervezetben továbbra is fontos szerepet játszanak.

Annak ellenére, hogy a mesterséges intelligencia (AI) technológia még fejlesztés alatt áll, már elég előrehaladott ahhoz, hogy jelen legyen a vállalatoknál virtuális asszisztensként, és – egyes iparágakban, például a banki tevékenységeknél – virtuális mentorként vagy virtuális tanácsadóként. A konkrét alkalmazásokba beágyazott botokként leírt virtuális asszisztensek mesterséges intelligencia és gépi tanulási technológiákat alkalmaznak az alapvető kérdések megválaszolására.

„Egyszerűen nem elég ezen technológiák megvalósítása. A szervezetek korszerűsítették az elemző eszközök használatát annak megértése érdekében, hogy a technológiák hogyan befolyásolják a vállalat teljesítményét. 64%-uk az elemzést az ügyfélszolgálat javítására használja, 58%-uk pedig a munkakörnyezet-technológia kiértékelésére”- mondja Krista Brown, Dimension Data’s Group End-user Computing SVP. Eközben a szervezetek kb. 30%-a azt állítja, hogy a digitális átalakulás kezdeményezéseivel lépést tartanak, és már élvezik előnyeit.

Krista Brown azt állítja, hogy ennek egyik oka az, amiért a vállalatok tartanak a digitális munkahelyektől, az a szervezet vállalati kultúrája. A technológia és a vállalati kultúra gyakran inkább gátolja, mint ösztönözné a munkamódszer megváltoztatását. “A meglévő IT infrastruktúra összetettsége komoly akadályt jelenthet a rugalmas munkamodelleket támogató új együttműködési eszközök megvalósításában. A sikeres digitális átalakításokat akkor vesszük észre, amikor az információs technológia szorosan kölcsönhatásba lép a fő üzleti irányokkal “- mondja. “Ezek az átalakulások támogatják az üzleti élet új megközelítéseit vagy támogatják az ügyfeleket” – tette hozzá.

A mobilitás a digitális munkahely kulcsa
Az IT vezetőket felkérték, hogy rangsorolják azokat a technológiákat, amelyek a digitális munkahelyi stratégiáikban a legfontosabbnak bizonyultak. Robert Allman, a Customer Experience and Collaboration alelnöke úgy véli, hogy a mobilitás a digitális munkahely kulcsa. “Az üzleti vezetők és a CIO-k meg vannak győződve arról, hogy a mobilitás nagy szerepet játszik a digitális munkahelyeknél, és egyre nagyobb mértékben támogatást kínálnak a vállalati eszközök és az alkalmazotti eszközök számára egyetlen munkakörnyezetben – állítja.

A vállalkozások emellett a munkahelyeken az új technológiák felé fordulnak, hogy megfeleljenek a vásárlókkal szemben támasztott nagyobb szolgáltatási elvárásoknak: a válaszadók 45%-a azt állította, hogy a munkahelyi digitális technológiák használata révén megnövekedett az ügyfelek elégedettsége.